Couperose & rosacea

Couperose verwijderen

Couperose noemt men een toename van kleine bloedvaatjes (teleangiëctasieën) in het gelaat. Couperose komt dus het meest voor in het gezicht, de wangen en de neus. Couperose is een volkomen onschuldige aandoening. De roodheid wordt veroorzaakt door verwijde of gebroken haarvaatjes en lijkt op een netwerk van fijne rode draadjes die net onder het huidoppervlak liggen. Een door couperose aangetaste huid voelt strak aan, en is vaak erg gevoelig. Wij verwijderen couperose succesvol door middel van een relatief kleine ingreep.

VPL laser

Onze laser zorgt ervoor dat deze ontsierende roodverkleuringen van couperose door middel van lichtenergie op een snelle en effectieve manier verdwijnen of verminderen, zonder daarbij het omliggende weefsel te beschadigen.

Na de behandeling kan de huid  rood zijn en kan er een lichte zwelling optreden.

Resultaat

Bij behandelingen voor couperose, pigmentvlekken en ontstekingen (acné en rosacea) worden de aandoeningen permanent vernietigd.

Bij couperose en pigmentvlekken zijn 1 tot 3 behandelingen vaak al voldoende om een grote verbetering te kunnen zien. Dit betekent niet dat er geen nieuwe gesprongen bloedvaatjes, pigmentvlekken of ontstekingen. Deze nieuwe huidaandoening zijn weer goed te verwijderen met een onderhoudsbehandeling.

Rosacea

Rosacea wordt gekenmerkt door roodheid in het gelaat. Het komt voor bij volwassenen vanaf het 30e jaar, met een lichte of blanke huid. De aandoening kan gepaard gaan met puistjes, en wordt daarom ook wel acné rosacea genoemd. Met acné heeft het echter weinig te maken.

Wat kunt u verwachten?

Rosacea kan het best worden behandeld d.m.v. een gecombineerde aanpak van behandelingen en producten. Actieve rosacea wordt vaak effectief bestreden met behulp van het Rosaclear systeem van Obagi en een metronidazol gel (antibioticum). Rosacea gaat vrijwel altijd gepaard met couperose, vele zeer kleine bloedvaatjes in de huid van het gezicht. Couperose is zeer goed te behandelen met de VPL laser.