Acné- huidtherapie

Acné

Acne is een huidaandoening waarbij de huid meer huidvet (talg) aanmaakt dan normaal. Daarnaast is de huid vaak verdikt en kunnen dode huidcellen niet goed afschilferen. Uiteindelijk resulteert dit tot een verstopping van de talgklier, waarbij een bijkomende bacterie vaak zorgt voor de rode ontstekingen in de huid. Veel mensen ervaren acné als zeer hinderlijk en cosmetisch storend in hun dagelijks leven. Acné kan bovendien blijvende littekens achterlaten. Gelukkig zijn er diverse behandelingen van acné mogelijk waardoor ook littekenvorming kan worden voorkomen.

Intake

Tijdens het eerste consult vindt een intakegesprek plaats bij onze huidtherapeute. De huidtherapeute bekijkt, in overleg met de arts, of u een geschikte kandidaat bent voor bepaalde medicijnen en stelt een behandelplan op.

Wat kunt u verwachten?

Bij een huid met acné is een goede huidverzorging heel belangrijk. Dat begint met de basisverzorging. Maar om écht verschil te maken zijn er specifieke crèmes nodig die de bacteriën remmen, verstopping van de talgklieren voorkomen en de talgproductie verminderen. De middelen en medicijnen die wij u kunnen voorschrijven werken intensiever dan de producten die u zelf in de winkel kunt kopen.

De huidtherapeut behandelt lichte tot ernstige acné, vaak in combinatie met een behandeling door een arts. Daarnaast geeft de huidtherapeut adviezen waarmee de patiënt zelf de acné kan aanpakken; een actieve bijdrage van de patiënt is voorwaarde voor succes. Een behandeling door de huidtherapeut kan o.a. bestaan uit dieptereiniging van de huid, in combinatie met een peeling en of laserbehandeling. Hierbij worden de dode huidcellen verwijderd. Wanneer een huid regelmatig wordt gepeeld, zullen mee-eters niet zo snel meer ontstaan.

Acné littekens kunnen alleen worden behandeld als de acné niet meer actief is. Behandeling vindt plaats met de gefractioneerde CO2 – laser, die de huid met een matrix van laserstralen injecteert, waardoor de huid nieuwe gezonde huidcellen aanmaakt. Hierbij wordt als het ware een nieuwe huidlaag verkregen waar het acné-litteken in verdwijnt.

Resultaat

Na afloop van de behandeling

Door de nauwe samenwerking met de arts bent u verzekerd van een optimaal resultaat. Daarnaast ontvangt u ook aanvullende informatie met betrekking tot de voor- en nazorg. In de meeste gevallen ziet u al binnen vier weken een zichtbare verbetering van uw klachten.

Vergoeding

Informeer bij uw zorgverzekeraar naar de voorwaarden van uw zorgverzekering. Deze behandelingen worden vaak vergoed.